Ciele kurzov plávania

1. kurz:

  • adaptovať sa na vodu
  • adaptovať sa na prostredie bazéna
  • adaptovať sa na prítomnosť cudzích ľudí
  • zvládnuť zanorenie
  • otužovanie vzduchom
  • polohovanie na chrbátiku

2. kurz

  • upevniť signál
  • zvládnuť pád do vody bez signálu
  • otuženie vzduchom aj chladnejšou vodou,
  • polohovanie na chrbátiku
  • prijatie nadľahčovacej pomôcky

3. kurz

  • zvládnuť pád do vody
  • otužovanie chladnou vodou
  • rozvoj rovnovážneho zmyslu
  • pozorovanie vlastností vody
  • prvé život zachraňujúce návyky
  • pod vodou bez signálu

4. kurz

  • ďalšie predlžovanie pobytu pod vodou
  • nácvik „plaveckého dýchania“
  • odstraňovanie signálu
  • samostatné splývanie s pomôckou,
  • ďalší rozvoj všetkých predtým zvládnutých zručností

5. a 6. kurz

  • zvládnutie nádychu a výdychu
  • orientácia pod vodou
  • vynesenie hračky spod vody
  • vedomá práca nožičiek
  • výdrž v splývaní
  • opatrný návrat na chrbátik

7. a 8. kurz

  • samostatné plávanie pod vodou
  • pohyby ručičiek symetrické
  • zvládnutie pohybov nôh
  • splývanie na chrbátiku,
  • uvedomelé pohyby na príkaz
  • ďalšie život zachraňujúce návyky

9. a 10. kurz

  • chrbátik – splývanie s pomôckou aj bez
  • pohyby ručičiek asymetrické
  • pohyby nožičiek
  • pokročilejšia orientácia pod vodou
  • vynesenie predmetu spod vody

11. a 12. kurz

  • spojenie pohybu nožičiek a ručičiek
  • vylezenie z vody
  • nácvik skokov do vody
  • začiatky spolupráce

13. kurz a plávanie pokročilých do cca 5 rokov

  • spájanie pohybov
  • zameranie sa na technicky správne zvládnutie pohybov plaveckých spôsobov
  • zvládnutie správneho plaveckého dýchania
  • zvládnutie kotúľov vo vode a odrazov vo vode
  • pokročilá orientácia pod vodou
  • skoky a pády na hlavu
  • pokročilejšie prvky sebazáchrany
  • pomoc druhému vo vode
  • bezpečnosť pri pobyte vo vode

K cieľom

  • Berieme do úvahy vývojový stupeň dieťaťa a reagujeme podľa vývinovej psychológie.
  • Berieme do úvahy povahu a jedinečnosť dieťaťa, ktorá sa môže líšiť od popisov psychológie..
  • Berieme do úvahy osobnosť rodiča.

Naše zásady pri realizácii cieľov:

  • Uvedomujeme si pocit dieťaťa vo vode.
  • So strachom dieťaťa sa nezahrávame, radšej spomaľujeme prácu s ním.
  • Pri prejavoch separačnej úzkosti a pri prejavoch vzdoru pracujeme s rodičom, aby sme dieťaťu pomohli toto obdobie prekonať.

Ciele kurzov cvičenia

Cvičíme s deťmi od cca pol roka. Keďže je príliš skoro zameriavať sa nejaký šport, ciele sme si stanovili takto:

  • V rámci senzitívneho obdobia pre rozvoj zmyslov zjemňovať hmat, sluch, rovnovážny zmysel…
  • Rozvíjať spoluprácu oka a ruky – zjemňovať jemnú motoriku
  • Zjemňovať hrubú motoriku, koordináciu dieťaťa
  • Rozvíjať socializáciu dieťaťa v prítomnosti matky
  • Posilňovať telíčko
  • Rozvíjať pasívnu aj aktívnu slovnú zásobu dieťaťa
  • Venovať pozornosť rozumovej výchove v zmysle kréda: „Ruka je nástrojom ducha.“
  • Vnímať rytmus reči a pohybov
  • Naučiť mamy hry a cvičenia, ktoré môžu robiť s dieťatkom doma
  • Zmysluplne a príjemne stráviť čas s dieťatkom

Ako pri plávaní, aj pri cvičení platí:

  • Berieme do úvahy vývojový stupeň dieťaťa a reagujeme podľa vývinovej psychológie.
  • Berieme do úvahy povahu a jedinečnosť dieťaťa, ktorá sa môže líšiť od popisov psychológie.
  • Berieme do úvahy osobnosť rodiča

Klub Kvapka © 2017 | by freevision